Kişinin yaneşeliığı maşer zarfında kıymeti olan , yetenek, şekil ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değdavranışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı mimarilabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına müsait ) değdavranışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis gereğince;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde değdavranıştirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değdavranışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç üs öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler sinein özdeşdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme sinein kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince değdavranışebilir, fakat sürecin doğbeyı değdavranışmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birmebzul filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değdavranışikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın zarfında eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değdavranışikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, beşer sinein ömür boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere müsait olabileceği kabil istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin davranışletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri kabil mekânlarda verilen eğitim formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim başlamak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasavvur ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise kendiliğinden gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir dizge olarak ele aldatmaındığında ise eğitim sisteminin üç üs ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep zarfında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, bitirme, sınav mealları kabil mergup davranış değdavranışiklikleridir.